Χρονόμετρο

    «Με τόλμη»: Η συγκλονιστική φωτογραφία της Νίτσας Γουργιώτη

    Δημοσιεύτηκε στις

    Αναδρομική ματιά στον διαγωνισμό φωτογραφίας του ΔΝΜΚ – ΕΦΕ

     

    Γράφει ο Γιώργος Μυτιληνός

     

    Αν μία φωτογραφία από τον πρόσφατο 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φωτογραφίοας που προκήρυξε το Δημοτικό Ναυτικό Μουσείο Καβάλας με την Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία αξίζει ιδιαίτερης μνείας, είναι η φωτογραφία της Νίτσας Γουργιώτη με τον ιδιαίτερα επιτυχημένο τίτλο “ΜΕ ΤΟΛΜΗ”. Το συγκεκριμένο έργο βραβεύτηκε με τον έναν από τους πέντε ειδικούς επαίνους που προέβλεπαν οι συνδιοργανωτές. Χωρίς να αποδίδω μομφή στους κριτές, οι οποίοι ομολογουμένως έκαναν εξαιρετικές και προσεκτικές κρίσεις, θα μπορούσε να πάει και ψηλότερα τηρουμένων των αναλογιών. Βέβαια κατά τον Αριστοτέλη η κρίση των ανθρώπων θεωρείται πάντα εσφαλμένη και ως εκ τούτου τίθεται πάντα υπό κρίση. Τι μας λέει λοιπόν το έργο της αγαπητής από τα παλιά φίλης Νίτσας; Η επιλεχθείσα θεματολογία νομίζω πως είναι πρωτοποριακή. Η ιδεολογική της αντίληψη συγκλονιστική που αιφνιδιάζει ευχάριστα τον παρατηρητή. Συνθετικά, αν και δεν είχε απεριόριστο διαθέσιμο χρόνο, είναι άψογη. Με μια γρήγορη ματιά η κρεμασμένη πετσέτα αριστερά στο πλάνο ίσως και να ενοχλεί την όλη σύνθεση. Όμως κατά τη γνώμη μου αποτελεί αναπόσπαστο και χρηστικό στοιχείο της όλης σύνθεσης. Τα χρώματα λιτά, (στο φύλο την βλέπετε μονόχρωμη), όχι μόνο δεν υπερβάλλουν αλλά αποδίδουν ακριβώς τη φωτιστική φυσιογνωμία της στιγμής. Το όλο σκηνικό, όπως το συνέλαβε η Νίτσα, στοχεύει στην ανθρώπινη δύναμη και θέληση, με ευγένεια, συναισθηματισμό, ανθρωπιά και ευαισθησία. Αυτά εξ άλλου είναι και τα στοιχεία που καθορίζουν τον εσωτερικό κόσμο της φωτογράφου, που την κατατάσσουν στους λεγόμενους αν μπορεί να θεωρηθεί ευδόκιμος ο όρος, ανθρωποκεντρικούς καλλιτέχνες φωτογράφους.


    Δημοσιεύτηκε στις 0

    Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.