Χρονόμετρο

KΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ: Θαύματα αγάπης και φιλανθρωπίας.

Δημοσιεύτηκε στις

Τα θαύματα αποτελούν τα σημεία της παρουσίας του Ιησού Χριστού. Είναι το έμπρακτο και εκπληκτικό προοίμιο της θείας διδασκαλίας, αλλά και η επίσημη σφραγίδα του Κυρίου που επικυρώνει τους λόγους Του. Τα θαύματα είναι η απόδειξη της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της ελεημοσύνης του Θεού για τον άνθρωπο.

Το θαύμα είναι αυτό που καταλύει την φυσική νομοτέλεια. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί  και ως μαγεία, γι΄ αυτό στην Ορθόδοξη πατερική διδασκαλία, το θαύμα νοείται πάντα σαν ένας νέος δημιουργικός νόμος του Θεού, θεία δύναμη που δεν έρχεται σε σύγκρουση με τους φυσικούς νόμους. Ο Χριστός σε πολλές περιπτώσεις κάνει θαύματα όχι για να καταπλήξει, αλλά για να φανερωθεί η θεία Του δόξα. Αρνείται τα «σημεία »  στους «αντιφρονούντες», αλλά όχι σε εκείνους που ως παντογνώστης διακρίνει πίστη ισχυρή, η οποία με το θαύμα τούς οδηγεί στην σωτηρία.

Πολλά  «τα σημεία, τέρατα δε και θαυμάσια και παράδοξα» που επιτέλεσε ο Χριστός στην επί γης παρουσία Του. Είναι πολλά όμως και τα θαύματα των αποστόλων,  που απαρίθμησε ο Κύριος λέγοντας τους  «σημεία δε τοις πιστεύσασι ταύτα παρακολουθήσει…….».

Το  αποστολικό ανάγνωσμα  της Κυριακής του Παραλύτου μέσα από τις Πράξεις των Αποστόλων αναφέρεται σε δύο θαύματα που έκανε ο Απόστολος Πέτρος.

Το πρώτο συνέβη στην πόλη Λύδδα. Εκεί υπήρχε κάποιος επ’ ονόματι  Αινέας, ο οποίος ήταν παράλυτος επί οκτώ έτη ανίκανος να περιποιηθεί τον εαυτό του. Ο Πέτρος, αφού ρίχνει πάνω του ένα βλέμμα στοργικό, γεμάτο αληθινή συμπάθεια, του απευθύνει την προσταγή: «Αινέα σε θεραπεύει ο Χριστός, σήκω επάνω και φτιάξε το κρεβάτι σου», και ο παράλυτος  «ευθέως ανέστη».

Σ’αυτή την περίπτωση του θαύματος τα δύο γνωρίσματα είναι ότι η μεν ίασις γίνεται στο όνομα του Ιησού Χριστού και το δε θαύμα φανερώνει την δόξα του Χριστού. Το πρώτο αποτέλεσμα το θαύματος είναι η θεραπεία του ασθενούς  που ξεπερνάει κάθε ανθρώπινη δύναμη, αλλά  ο τελικός σκοπός είναι η στερέωση και η εξάπλωση της αληθινής πίστεως. Της πίστεως ότι ο Χριστός ήλθε στον κόσμο για να οδηγήσει τον άνθρωπο στην αληθινή πίστη και να δείξει  την  άπειρη  αγάπη του για το πλανηθέν δημιούργημα του δια του πάθους και της Αναστάσεως του, τα δύο μεγαλύτερα θαύματα στην ιστορία του κόσμου και της δόξας του Θεού.

Το δεύτερο θαύμα που περιγράφεται στην αποστολική περικοπή συνέβη στην πόλη της Ιόππης. Μια γυναίκα, η Ταβιθά, η οποία είχε διαθέσει όλο τον εαυτό της στην εξυπηρέτηση των άλλων και ιδιαιτέρως των πτωχών και αδυνάτων, μετά από σύντομη ασθένεια, πεθαίνει. Κι εδώ ο Απ. Πέτρος αποδεικνύοντας την αλήθεια των λόγων του Κυρίου που είπε ότι «στο όνομα μου νεκροί αναστήσονται»,  δίνει την προσταγή στο νεκρό σώμα: «Ταβιθά σήκω επάνω». Ακόμη μία φανέρωση της δόξας, της αγάπης και φιλανθρωπίας του Θεού μπροστά στα μάτια των πρώτων και των εσχάτων Χριστιανών.

Τα  μεγαλύτερα θαύματα όμως στην ιστορία της χριστιανικής πίστης δεν είναι ούτε οι θεραπείες των ασθενών ούτε οι νεκραναστάσεις  αλλά είναι  πάντοτε η επιστροφή μιας ψυχής στο Χριστό για να βρει το πραγματικό νόημα της υπάρξεως της στη γη. Δεν έχει σημασία σε ποιόν, πως και γιατί έγινε το θαύμα, ο Κύριος γνωρίζει. Αξία έχει πως η ολοκλήρωση του θαύματος γίνεται, όταν αυξάνεται και ενδυναμώνεται η πίστη, ότι ο Χριστός είναι ο μόνος αληθινός Θεός.

Διαβάζοντας κανείς την αποστολική περικοπή των δύο παραπάνω θαυμάτων και μέσα στο αναστάσιμο κλίμα της περιόδου που διανύουμε  ένα μόνο μπορεί να σκεφτεί. Δοξασμένος ο Αναστάς   Θεός. Κύριε …ελέησον ημάς.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ Φ.Ν.Θ.

 

 

 


Δημοσιεύτηκε στις 0

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

four × 3 =