Χρονόμετρο

    Πόσο κοντά είναι η Αμφίπολη με το Κομπάνι;

    Δημοσιεύτηκε στις

    Όπως όλα δείχνουν βρισκόμαστε παραμονές μιας μεγάλης αποκάλυψης στην Αμφίπολη, όπου υπάρχουν πολλές πιθανότητες να αποδειχθεί ότι το ταφικό μνημείο σχετίζεται ή όχι μόνο με τον οίκο των Τημενιδών αλλά και με την οικογένεια του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή ακόμη και με τον ίδιο. Ασχέτως αν θα βρεθεί μέσα η σορός του ή όχι, αυτό δεν μειώνει στο ελάχιστο την ανακάλυψη και δεν μειώνει τους συμβολισμούς που κομμίζει στο σήμερα ένα μνημείο, νεκραναστημένο εκ του τάφου, ικανό να εμπνεύσει ελπίδα και να δημιουργήσει ανάταση στον σημερινό κόσμο.

     

    Δεν αναφερόμαστε μόνο στον ελληνικό κόσμο, ούτε γενικά στους «αρχαιόπληκτους» δυτικούς και θαυμαστές του μεγάλου Μακεδόνα Στρατηγού που εκ του ασφαλούς, μπορούν να μελετάνε και να σχολιάζουν τα ευρήματα του μεγάλου Τύμβου της Αμφίπολης και να διαβάζουν για τις ημέρες και τα έργα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

     

    Έχει σκεφτεί κανείς τι αισθήματα θα νοιώσουν από μια τέτοια αποκάλυψη οι λαοί, που στενάζουν κάτω από την αυταρχική μπότα των Ισλαμιστών, στην είδηση της ανεύρεσης του τάφου του Μεγάλου Αλεξάνδρου; Μην σκεπτόμαστε μόνο τον εαυτό μας. Σήμερα οι Κούρδοι έχουν στήσει τις δικές του Θερμοπύλες στο Κομπανί και έχουν να αντιμετωπίσουν από τη μια την θηριωδία των Τζιχαντιστών και από την άλλη, τον ψυχρό υπολογισμό της ισλαμικής Τουρκίας, απονευρωμένη από κάθε φιλάνθρωπο συναίσθημα…

     

    Οι Κούρδοι, όπου η πρώτη αναφορά σε αυτούς γίνεται από τον Ξενοφώντα στην Κάθοδο των Μυρίων, είναι γηγενής λαός της Μ. Ασίας, είναι ένας από αυτούς τους λαούς που υποδέχθηκαν τον Μέγα Αλέξανδρο ως ελευθερωτή από την αυταρχική Περσική αυτοκρατορία. Είναι από τους λαούς που έχουν στην λαϊκή τους παράδοση τους Ισκεντέρ, τον μεγάλο στρατηγό και ελευθερωτή…

     

    Ακόμη και σήμερα το Κομπάνι, αντιστέκεται και πέρα από τις κούρδισες που μάχονται σκληρά και με αυταπάρνηση, δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι επικεφαλής των αμυνόμενων είναι μια γυναίκα, γεγονός που αν μη τι άλλο αποτελεί προσβολή για τα ήθη της Ισλαμικής θρησκείας και κοσμοθεωρίας. Ίσως γι’ αυτό και οι Τζιχαντιστές μάχονται με λύσσα, γιατί έχουν απέναντί τους μια νέα Μπουμπουλίνα!!!

     

    Ας μην βλέπουμε την Αμφίπολη, εγωιστικά, αλλά με τα μάτια που έβλεπε ο Μέγας Αλέξανδρος τον κόσμο και τότε θα δώσουμε απάντηση πόσο κοντά είναι το Κομπάνι σε εμάς!!!

     

    Θεόδωρος Αν. Σπανέλης

     

     

    Από το ΕΘΝΟΣ

     

    Η μουσική του Θεοδωράκη εμψυχώνει τη μάχη των Κούρδων στο Κομπάνι

     

    Δύο κομμάτια από την αριστουργηματική μουσική του Μίκη Θεοδωράκη από την ταινία «Ζ» του Κώστα Γαβρά αποτελούν πηγή εμψύχωσης για τους Κούρδους μαχητές του Κομπάνι στον πόλεμο κατά των τζιχαντιστών.

    Η μουσική του Θεοδωράκη εμψυχώνει τη μάχη των Κούρδων στο Κομπάνι

    Σε βίντεο που δημιούργησαν Κούρδοι και δείχνει γυναίκες που μάχονται στην πολιορκούμενη πόλη η επένδυση ξεκινά με τον «Αντώνη» και συνεχίζει με το «Ποιος δεν μιλά για τη λαμπρή».

    Δεν είναι η πρώτη φορά που ο «Αντώνης» που λαμβάνει παγκόσμια διάσταση. Το 2001 οι δυνάμεις της Βόρειας Συμμαχίας καταλαμβάνουν την Καμπούλ και εκδιώκουν τους Ταλιμπάν από την πρωτεύουσα του Αφγανιστάν. Οι κάτοικοι τους υποδέχονται με πανηγυρισμούς, τραγουδώντας με μία αυτοσχέδια «εκτέλεση» το συγκεκριμένο τραγούδι.

    Ο «Αντώνης» περιλαμβάνεται στο έργο του Μίκη Θεοδωράκη «Μαουτχάουζεν» και το «Ποιος δεν μιλά για τη λαμπρή» στο «Ένας Όμηρος».

    Και τα δύο κομμάτια χρησιμοποιήθηκαν στο soundtrack της ταινίας του Κώστα Γαβρά «Ζ», παραγωγής 1969, με θέμα τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη. Η ταινία είχε αποσπάσει σπουδαίες διακρίσεις, ενώ η μουσική του Θεοδωράκη είχε κερδίσει BAFTA στην αντίστοιχη κατηγορία.


    Δημοσιεύτηκε στις 2

    Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.