Χρονόμετρο

Στην Κωνσταντινούπολη… Μια αναπάντεχη περιπέτεια

Δημοσιεύτηκε στις

Μια αναπάντεχη περιπέτεια περίμενε τους μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές του 6ου Λυκείου Καβάλας, που βρέθηκαν για τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη, καθώς έπεσαν πάνω σε εκτεταμένα επεισόδια στην πλατεία Ταξίμ.

Η νέα αντικυβερνητική «έκρηξη», που ξέσπασε στην Τουρκία, αφορούσε τους αυστηρότερους ελέγχους στο Διαδίκτυο κι έχει βαρύνει ακόμη περισσότερο το κλίμα για τον Ταγίπ Ερντογάν, με τους διαδηλωτές να συγκεντρώνονται κοντά στη φημισμένη πλατεία Ταξίμ, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα προς την κυβέρνηση.

Η απάντηση από τους αστυνομικούς ήταν άμεση, καθώς έριξαν δακρυγόνα και χρησιμοποίησαν οχήματα με εκτοξευτήρες νερού για να απωθήσουν τους χιλιάδες διαδηλωτές που είχαν συγκεντρωθεί στον πεζόδρομο Ιστικλάλ κοντά στην πλατεία Ταξίμ και φώναζαν συνθήματα όπως «Ταξίμ παντού, αντίσταση παντού».

Από τις αρχές του 2013 οι διαδηλώσεις και οι ταραχές στη γειτονική χώρα κατά της κυβερνητικής πολιτικής του Τ. Ερντογάν είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και μετά από ένα διάστημα, όπου η ένταση είχε καταλαγιάσει, το απόγευμα του Σαββάτου ξέσπασε και πάλι, την ώρα που η καβαλιώτικη αποστολή έκανε τη βόλτα της στο κέντρο της Πόλης.

Η περιπέτεια

Ο διευθυντής του 6ου Λυκείου, Δανιήλ Εμμανουηλίδης, μιλώντας στο «Χ», υπογράμμισε ότι δεν υπήρξε πανικός και το ευχάριστο από το συγκεκριμένο συμβάν είναι πως όλα τα παιδιά επέστρεψαν σώα στα σπίτια τους, παρά τον κίνδυνο που εκτέθηκαν σε ανύποπτη στιγμή.

«Στο πλαίσιο εκπαιδευτικής εκδρομής, όπου τα μουσικά σύνολα και η χορευτική ομάδα του 6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, θα παρουσίαζαν τα έργα τους στο ελληνικό γηροκομείο του Μπαλουκλί, ταξιδέψαμε στην Πόλη την Πέμπτη, όπου και θα παραμέναμε μέχρι το πρωί της Κυριακής. Η εκδήλωση έγινε την Παρασκευή, περάσαμε όμορφα με τους τροφίμους του γηροκομείου, ενώ ήταν προγραμματισμένη την ίδια μέρα μια επίσκεψη στην έκθεση της ελληνικής πρεσβείας με θέμα το αρχαίο κάλλος, όμως δεν την προλάβαμε και μετατέθηκε για το Σάββατο. Πράγματι, γύρω στις 18.30 πήγαμε στην έκθεση, όμως βρήκαμε κλειστή την πρεσβεία και είπαμε στα παιδιά να χωριστούν σε ομάδες άνω των 4 ατόμων και να κάνουν μια βόλτα στο κέντρο, δίνοντας ραντεβού λίγο αργότερα και πάλι στην πρεσβεία, ώστε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο. Δεν πέρασε μια ώρα και ξεκίνησε η ένταση και τα επεισόδια. Αρχικά, θεωρήσαμε ότι αυτά γίνονταν με αφορμή ποδοσφαιρικό αγώνα, που θα ξεκινούσε αργότερα. Δεν ξέρω τι προκάλεσε όλο αυτό το σκηνικό, η αστυνομία έκανε επιχειρήσεις για την αποτροπή των επεισοδίων, με τα παιδιά να βρίσκονται δυστυχώς στην καρδιά των γεγονότων, όμως ευτυχώς φρόντισαν και έφυγαν αμέσως από τον πυρήνα των επεισοδίων στην πλατεία. Τα 48 από αυτά κατέφυγαν σε ένα πολυκατάστημα, άλλα επέστρεψαν στο σημείο που ορίσαμε για συνάντηση, μια ομάδα επτά παιδιών μπήκε σε ένα εστιατόριο κι άλλα 12 στην ελληνική πρεσβεία. Συντονιστήκαμε οι συνοδοί, με δύο από αυτούς να μένουν στο σημείο συνάντησης, ενώ οι υπόλοιποι πήγαμε στα υπόλοιπα δύο μέρη, στο εστιατόριο και στο πολυκατάστημα, αφού τα παιδιά που ήταν στο προξενείο, ήταν ασφαλή. Γύρω στις 9.30 καταφέραμε και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και γύρω στις 21.45 είχαμε ενημερώσει τον προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας ότι όλα τα παιδιά ήταν σώα».

Θα συνεχιστούν οι εκδρομές;

Σε ερώτηση, για το ότι από το βράδυ του Σαββάτου κάποιοι εγείρουν θέμα για τέτοιου είδους εκδρομές στην Κων/πολη, όπου ανά τακτά χρονικά διαστήματα σημειώνονται ταραχές, ο κ. Εμμανουηλίδης ανέφερε: «Ο κόσμος στους κεντρικούς δρόμους και στον πεζόδρομο Ιστικλάλ έκανε τη βόλτα του, πριν ξεσπάσουν τα επεισόδια. Όλες τις προηγούμενες μέρες κάναμε κανονικά το πρόγραμμά των επισκέψεών μας στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, στον ιππόδρομο, την Αγία Σοφία, το Πατριαρχείο, τον Βόσπορο κι όλα αυτά χωρίς να αντιμετωπίσουμε κανένα απολύτως πρόβλημα. Ένα σχολείο και η εκπαίδευση δεν πρέπει να φοβάται. Πρέπει να προγραμματίζει και να προλαμβάνει, όπως και έγινε και γυρίσαμε όλοι σώοι».

Δημήτρης Μπουντάς

Δημοσιεύτηκε στις 0

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.