Χρονόμετρο

    Είναι η Αμφίπολη στον αναγεννησιακό πίνακα του 1519;

    Δημοσιεύτηκε στις

    «Πιστεύω ότι το κυκλικό σχήμα του καθρέπτη συμβολίζει τον περίβολη του Τύμβου στην Αμφίπολη. Αλλά και η εικόνα που σχηματίζεται στο κάτοπτρο, δεν είναι τίποτε άλλο από τη σφράγιση του τάφου, το συμπαγές καφέ του χώματος. Διότι, το ίδιο το κρεβάτι δεν είναι τίποτε άλλο από μια νεκροφόρα. Πολυτελής και άξια για βασιλέα, αλλά νεκροφόρα»

     

    Απολύτως βέβαιος ότι στην αριστουργηματική τοιχογραφία «Οι Γάμοι του Αλεξάνδρου και της Ρωξάνης» απεικονίζεται ο Τύμβος Καστά δηλώνει ο εικαστικός, ενδυματολόγος και επιμελητής εκθέσεων ζωγραφικής κ. Μιχαήλ Ρωμανός. Ύστερα από την πρώτη εκτίμησή του, η οποία δημοσιεύτηκε την Τετάρτη σε καθημερινή εφημερίδα, ο κ. Ρωμανός συνεχίζει να εξετάζει κάθε λεπτομέρεια της τοιχογραφίας, ανακαλύπτοντας νέα στοιχεία.

     

    Συγκεκριμένα, ο κ. Μιχαήλ Ρωμανός, εκτός όσων έχει ήδη περιγράψει στην προσπάθειά του να αποκωδικοποιήσει την νωπογραφία με τίτλο «Nozze di Alessandro e Rossane», έργο του 1519, εστιάζει στον στρογγυλό καθρέπτη μέσα στο οπίσθιο τοίχωμα του μεγαλοπρεπούς κρεβατιού, στην αριστερή -για τον θεατή- πλευρά του πίνακα: «Πιστεύω ότι το κυκλικό σχήμα του καθρέπτη συμβολίζει τον περίβολο του Τύμβου στην Αμφίπολη. Αλλά και η εικόνα που σχηματίζεται στο κάτοπτρο, δεν είναι τίποτε άλλο από τη σφράγιση του τάφου, το συμπαγές καφέ του χώματος. Διότι, το ίδιο το κρεβάτι δεν είναι τίποτε άλλο από μια νεκροφόρα. Πολυτελής και άξια για βασιλέα, αλλά νεκροφόρα».

     

    Μια άλλη λεπτομέρεια που παρατηρεί ο κ. Ρωμανός στην εντυπωσιακή τοιχογραφία και που κατά την άποψή του συνδέεται απευθείας με το ταφικό μνημείο της Αμφίπολης, είναι οι μορφές στα δύο άκρα της σύνθεσης. «Στα αριστερά, βλέπουμε την γυναίκα με τον σκούρο πράσινο χιτώνα, η οποία έχει την πλάτη της γυρισμένη στον θεατή. Ο τρόπος που κρατά το ένδυμά της, παρουσιάζει εκπληκτική ομοιότητα με τη στάση των Καρυατίδων στον Τύμβο Καστά. Ο χιτώνας έχει την ίδια διάταξη με αυτόν που είδαμε στα αγάλματα και η κίνηση του χεριού που ανασηκώνει την μία άκρη του υφάσματος είναι πανομοιότυπη.

     

    Περισσότερα στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ


    Δημοσιεύτηκε στις 0

    Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.